PENANGAN Sufian Suhaimi di malam kemuncak Anugerah Juara Lagu 33 (AJL33) masih dibicarakan di sosial media.

Perihal penyanyi lagu Di Matamu itu membawa set ‘pelamin’ di pentas membawa pemahaman yang pelbagai dalam kalangan peminat-peminatnya.

Ada pandangan nakal mendakwa Sufian seakan-akan ‘membalas dendam’ di atas kekecewannya selepas putus tunang dengan pelakon Elfira Loy.

Penyanyi muda itu dikatakan sukar melupakan wanita yang pernah singgah di hatinya.

Belum selesai perdebatan isu set ‘pelamin’, penyebaran sekeping foto kononnya Sufian sedang tidur di samping seorang wanita tular di media sosial.

Sufian, 27, tenang menjawab satu demi satu soalan yang diajukan padanya.

Enggan melatah atau melenting dengan dakwaan tidak berasas netizen, bagi Sufian segala pengalaman pahit yang pernah singgah dalam hidupnya sudah lama dibuang jauh.

Pengalaman pahit lalu khususnya episod putus cinta, katanya, menjadi bekalan ilmu kehidupan yang akan sentiasa menjadi pedoman.

Dan kerana itu juga, Sufian tanpa berselindung mendedahkan, dia sudah lama bangkit daripada kesedihan.

“Saya sudah lama move on. Sudah lama saya lupakan apa yang pernah berlaku dalam hidup. Saya percaya setiap orang pernah melalui fasa-fasa yang sedih dan sukar dalam hidup. Demikian juga dengan saya. Episod putus tunang itu sudah lama saya simpan rapi,” kata Sufian.

Dalam usaha mencari kekuatan, Sufian bersyukur kerana keluarganya sentiasa memberi sokongan moral buatnya.

“Saya berterima kasih pada keluarga dan sahabat karib yang tidak putus memberi sokongan dan mendoakan saya. Ketika melalui saat-saat yang sukar, mereka sentiasa ada bersama saya,” kata Sufian lagi.

Kepercayaan keluarga dan sahabat karib juga menyebabkan Sufian tidak pula melenting apabila ada yang menyebarkan foto terbaharu dia sedang tidur di samping seorang wanita.

Kata Sufian, tidak ada sebab untuk dia membuat bising dan melayan perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab itu.

“Biarlah dia orang nak buat apa pun, ini bukan kali pertama nama saya dikaitkan dalam perkara-perkara tidak elok. Saya tahu saya tak buat salah dan keluarga juga kenal siapa saya,” kata Sufian menoktahkan perbualan.

Advertisements